Bakgrunn:
Teamplayer består av tre gründere som utvikler unge fotballspillere. De tre profilerte fotballekspertene har gjennom sin kompetanse, nettverk og erfaring en ambisjon om å legge til rett for fremtidens profesjonelle toppspillere. Arbeidet er allerede godt i gang og Gjerholm har utviklet visuell identitet og nettside for prosjektet.
Utfordringen:
Profilen skal nå ut til den yngre målgruppen, fremstå som en seriøs aktør og fungere på etablerte fotballspillere i alderen 13-30+. Målgruppene skal kunne kjenne seg igjen i profilen og representere hva Teamplayer står for. Profilen skal gi assosiasjoner til hvordan det er å være en utøver og miljøet de er i.
Løsningen:
Vi har utviklet en profil hvor Teamplayer har en tydelig identitet. Alt fra utøver til kunstgress, stabilitet, pågangsmot og kvalitet kommer frem i ny logo, symbol og fargepalett. Symbolet har en utøver i sentrum, og symboliserer en utøvers ben som står trygt/stolt på ballen og er klar for det som står dem i vente. Dette med god støtte fra Øyvind, Andre og Fredrik. Den nye fargepaletten representerer det norske, fotballmiljøet og gresset på fotballbanen.
Her ser vi et eksempel på de grafiske elementene aktivt i profilen som et kjennemerke. For eksempel «ballen» fra symbol som en avslutter på titler, som bilderammer og grafiske elementer i punktlister 1-2-3. Det grafiske elementet er fleksibelt, og kan også brukes i detaljer.
Se nettside: https://teamplayerdevelopment.no/
Takk til andre involverte: Fotograf Stine Østby stineostbyfoto.com
Kanaler: Sosiale medier, web